Het Laatste Woord

Wat we hebben gedaan

Een greep uit onze leuke tekstklussen

Externe communicatie voor PamGene

PamGene is een ... tja ... hoe kunnen ze zichzelf het beste omschrijven. Een innovatief biotechnologiebedrijf. Maar dan weet je nog niets. Hun missie is 'Matching medicines'. Ze maken biochips waarmee kinases in een cel zichtbaar worden. Snap je? Waar dit geweldige bedrijf uit Den Bosch zich mee bezig houdt, is ongelooflijk ingewikkeld. Wij werken samen met hen aan teksten die helder uitleggen wat ze doen, waarom ze dat doen en wat de wereld daarmee opschiet. Zonder afbreuk te doen aan de wetenschappelijke waarheid.

Nieuwe huisstijl en mooie teksten voor clickhere

Clickhere bestaat uit een sympathiek stel jongens dat webapplicaties bouwt die het werk vereenvoudigen. Ze horen ook al jaren een beetje bij ons. 2011 moest in het teken staan van een nieuwe huisstijl. We bedachten een concept, dat met een aan genialiteit grenzende creativiteit werd uitgewerkt door vormgever Zinnebeeld. We schreven mooie teksten op hun nieuwe website, die 1 september live gaat. En als je ooit eens zaken met ze doet, lees dan vooral hun algemene voorwaarden: glashelder en mooi proza.

Herinneringsboek De Gouden Nagedachtenis

Twee dames van Dierbare Zaken vonden dat er wat ontbrak rondom de rouwverwerking. Zij bedachten De Gouden Nagedachtenis: een prachtige houten box met daarin onder andere een afscheidsboek met een bijzonder condoleanceregister en een herinneringsboek. Wij mochten meewerken aan de teksten. Het herinneringsboek is een handreiking om het leven van een overledene in kaart te brengen. Nog nooit hebben wij zo lang nagedacht over zo weinig woorden. Elk woord moet de juiste snaar raken om de herinnering op te wekken.

Herschrijven wetenschappelijke publicaties Kennisnet

Stichting Kennisnet publiceert wetenschappelijk onderzoeken naar digitale leermiddelen in het onderwijs. Voordat deze publicaties het licht zien, herschrijven wij ze grondig in een lezersvriendelijke taal, met respect voor alle gevoeligheden die er nu eenmaal in het onderwijs leven.

Juryrapporten Kern met Pit

Eens in de twee jaar organiseert de Koninklijke Heidemij een grootse leefbaarheidswedstrijd. Als dorpskernen een project uitvoeren dat de leefbaarheid in de wijk vergroot, maken ze kans op een stimuleringsprijs en de titel 'Kern met Pit'. Communicatiebureau Dieben & Partners uit Arnhem verzorgt de communicatie rondom deze wedstrijd. Wij schreven de juryrapporten: 150 beoordelingen, die elk op één A4 de prestaties van de dorpskern treffend samenvatten.

Begroting Waterschap Rijn en IJssel

Het algemeen bestuur wil een begroting die het snapt. Dat was een heldere opdracht. Maar geen eenvoudige: we moesten ingewikkelde contructies helder uitleggen zonder aan de inhoud te komen. Daarbij spelen in een begroting nog allerlei politieke belangen hun eigen spel. Dat betekent flink laveren, maar daar houden wij wel van.